Startdato
Slutdato
DTU går sammen med 18 interessenter om at implementere en køreplan for fangst, lagring og anvendelse af CO2.
Avancerede digitale modeller skal optimere driften af varmepumper i fjernvarmesystemet. Det skal ske med en ’selvlærende’ digital tvilling, der kan få stor betydning for...
EnergyLab Nordhavn hyldes for innovativ tilgang til at udvikle fremtidens intelligente, integrerede energisystem og nedbryde silotænkning.
Jonas Kjær Jensen fra DTU Mekanik forsvarer sin ph. d., "Industrial heat pumps for high temperature process applications. A numerical study of the ammonia-water hybrid...
I en kælder i Espergærde står en lille forsøgsopstilling, der laver det CO2-neutrale brændstof metanol. Det er kemisk rent, lugtfrit og brænder med en klar, blå flamme...
Mejeriindustrien kan nu spare energi med nye og meget mere anvendelige metoder til procesintegration. Riccardo Bergamini fra DTU Mekanik har udviklet de nye og mere enkle...
Nyudviklet beregningsmodel kan hjælpe skibe med at undgå et alt for højt forbrug af brændstof i hårdt vejr. Eva Herradón de Grado, tidligere Erasmus studerende på DTU Mekanik...
I Københavns nye bydel Nordhavn vil storbylaboratoriet EnergyLab Nordhavn demonstrere, hvordan man sammentænker el og varme, energieffektive bygninger og elektrisk transport...
På trods af et udbrændt motorrum to dage før løbsstart lykkedes det DTU Roadrunners at sætte ny verdensrekord i at køre længst på literen ved det netop overståede Shell...
DTU Roadrunners løb søndag eftermiddag af med en flot førsteplads i Shell Eco Marathon. Bioethanol-bilen Dynamo, bygget af DTU-studerende, kørte 599 km på det, der svarer...